DMU Live Social Media

DMU

Vision, Mission og Værdier

Danmarks Motor Union har følgende Mission og Vision samt arbejder ud fra følgende Værdier:

Mission

  • DMU er den førende organisation for motorcykel- og BMX-sport i Danmark
  • DMU skal fremme og udvikle motorcykelsporten på alle niveauer ved at skabe de bedst mulige rammer for kørere, ledere, instruktører, officials og klubber
  • DMU skal fremme Touring-udviklingen i Danmark ved etablering af partnerships med Touring-foreninger

Vision 2020

I 2020 er DMU en offentlig kendt organisation, som er respekteret for:

  • DMU er Danmarks bedste udbyder af motorcykelsport og fremstår som den synlige repræsentant herfor på landsplan
  • DMU er kendetegnet ved en fremadrettet, dynamisk og handlekraftig organisation
  • DMU er internationalt involveret for at understøtte den generelle udvikling af breddeaktiviteter samt talent- og eliteudviklingen i Danmark
  • DMU’s organisation og struktur er tilpasset og effektiviseret med fokus på opdelingen mellem politik og daglig drift

      Værdier

        DMU's værdier er:

        • Gensidig respekt
        • DMU’s Code of Conduct skal følges
        • Høj sportslig standard 
        • Fairness, sammenhold og åbenhed er gennemgående i alle processer
        • Høj standard for sikkerhed indenfor alle aktiviteter 
        • Professionalisme og ekspertise er grundliggende for DMU’s troværdighed
        • DMU medvirker aktivt til at varetage miljøkravene og være på forkant med disse
        • Proaktiv organisation som baseres på en struktureret og styret indsats og udvikling - ”Et skridt foran..”
        • Engagement og ansvarlighed fra alle frivillige ledere og ansatte danner DMU’s fundament
        • Det er attraktivt at dyrke motorcykelsport i DMU for såvel den enkelte aktive som den involverede familie

        Kerneområder

        I Danmarks Motor Union har vi følgende kerneområder, som har høj prioritet.

        • Sport
        • Klubudvikling
        • Miljø og Sikkerhed
        • Talent- og Eliteudvikling

        Supportområder

        • Marketing, Sponsorer og Partnerships
        • Kommunikation og Information
        • Politisk indflydelse
        • Organisationsudvikling
        • Økonomi

        Download

        Banner

        Banner

        Tilbage til top