Nr. 1 - FEB 2019

27 powerboat/aquabike / mb VM-stævnerne er meget professio- nelt afviklet. Han har gennem årene fået en stor bekendtskabskreds blandt atleterne fra andre lande. I de senere år er flere og flere danskere begyndt at deltage til de internationale stævner. Klar til 2019? Korsbåndsskaden, der drillede An- dreas Thiesson i 2018, fik han ikke på vandet, men ved noget så ærgerligt som en fodboldkamp. I efteråret blev han opereret, og nu er han så i gang med at forberede sig til 2019-sæso- nen. -Mine planer er lidt uvisse. Særligt fordi jeg ikke ved, hvor meget knæet kan klare, siger han, der har solgt sin GP2-maskine og overvejer at leje eller investere i et GP1-setup. -Der er mange omkostninger, siger køreren, der ikke tør investere i GP1-skien, før han ved, hvad hans fysik kan klare. Permanent bane En anden faktor, som kan afgøre An- dreas Thiessons 2019-sæson, er det lokale klubliv i Fyens Jetsport Klub i Kerteminde. Her arbejder han og klubfællerne på at få en permanent bane, hvor de kan træne. -Det er for farligt at træne alene. Med en permanent bane vil det være let- tere at få et miljø op at stå. Og uden træningsmakkere kan jeg simpelthen ikke blive god nok, siger han. Fyens Jetsport Klub har 25-30 medlemmer, men antallet af aktive er lavere, fordi banen skal stilles op hver gang, der skal trænes. -Kerteminde Kommune har egentlig været positive efter det vellykkede DM, vi afholdt sidste år. Men der er mange småting, der skal falde på plads, før man får endeligt lov. Den slags tager bare lang tid, siger Andreas Thiesson. Uanset om 2019-sæsonen falder ud til den ene eller anden side, går han dog efter at blive kontraktkører i GP1 i 2020. Kontraktkørere får dækket store dele af deres omkostninger af det internationale forbund.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjEzNTY=