Til Motocross
Til forside

7 danskere i aktion ved WMX og EMX250 i Tyskland

Arkivfoto: MXGP

Efter en længere pause vender EMX250-mesterskabet tilbage i weekenden, når næste afdeling køres i forbindelse med VM-runden i tyske Teutschenthal. Samtidig skal de danske kvinder igen i aktion i WMX-klassen.

I EMX250 skal Nicolai Skovbjerg, som har haft en stærk sæsonstart og indtager andenpladsen i den samlede stilling forsøge at lukke noget af hullet til førstepladsen. Danskeren har flere gange været med helt fremme og jagter nu mesterskabsførende Francisco Garcia. Skovbjerg ligger aktuelt nummer 2 samlet.

Skovbjerg får selskab af Mads Fredsøe, som fortsat holder kablet stramt for at avancere i mesterskabet og bygge videre på de gode takter, han har vist tidligere på sæsonen med flere gode placeringer. Fredsøe ligger aktuelt nummer 5 samlet.

I kvindernes VM-serie er Malou Jakobsen, Laura Raunkjær, Barbara Aagaard, Line Dam og Anna Legaard klar til endnu en weekend mod resten af verdenseliten. Malou Jakobsen fik en stærk start på VM-sæsonen med en samlet sjetteplads ved åbningsafdelingen i Frankrig og vil forsøge at bygge videre på det resultat i Tyskland.

Dermed er der igen lagt op til en weekend med masser af dansk interesse, når både EMX250 og WMX ruller ud på den traditionsrige tyske bane.