Til Speedway
Til forside

Danmark klar til SON2: Stærk dansk trup udtaget til Prag

Sidste år blev det til en flot dansk sølvmedalje i SON2, og nu er den danske trup til årets FIM Speedway of Nations, SON2, i Prag blevet offentliggjort. Danmark stiller igen med et stærkt og spændende mandskab, som skal forsøge at tage kampen op mod nogle af verdens største speedwaynationer på Marketa Stadium fredag den 22. maj.

Det danske hold ledes af holdkaptajn Villads Nagel, som får selskab af Bastian Pedersen, Mikkel Andersen, William Drejer og Nicolai Heiselberg. Fælles for alle fem er, at de allerede har erfaring fra SGP2-serien. Truppen skal inden løbet skæres ned til 3 kørere.

SON2-formatet samler otte af verdens bedste nationer i én stor finale over 28 heats. Udover Danmark stiller også værtsnationen Tjekkiet, Polen, Australien, Sverige, England, Tyskland og debutanterne fra Ukraine til start.

De forsvarende mestre fra Tyskland kommer til Prag med flere af profilerne fra sidste års guldhold, mens Polen traditionelt stiller med et stærkt mandskab. Danmark må derfor forventes at skulle levere endnu en stor holdindsats, hvis medaljerne igen skal med hjem.