Nr. 6 - Dec. 2019

19 road racing / mb leje. Der bliver nok også tale om at få motardklasser ind i visse mini-løb, da et sådant samarbejde vil kunne give et økonomisk løft. Alle ud at køre Vi spurgte John Klint, om man i SK havde tænkt alle de gamle 80 cc race- re - med oftest 12 tommer hjul - ind i klassiske rammer. kke umiddelbart, lød svaret. -Men det kan komme, hvis der dukker nok kørere op. Vi vil nemlig gøre alt for, at alle kan komme ud at køre uanset hvad, bare de har to hjul. Så må vi finde en klasse, de kan være i. Blot kan vi ikke garantere, at alle vil kunne opnå DM-status. Så kom ud af busken, hvis du har en halv- eller helgammel racer, siger John Klint. Efter samtaler i SD-regi og ved den seneste klubkonference her i novem- ber var der også stor opbakning til, at så mange som muligt kan få køretid. -I mini/Classic 50 cc håber vi at kunne afvikle 12 afdelinger fordelt på de tre landsdele med to løb hver og to heats afviklet på en løbsdag. Som det aller- nyeste er det planen, at den ny klub ASF (Asfalt Sport Fyn) vil stå for Fyns del på den nye og næsten færdige bane ved Kærby Mose, udtaler John Klint entusiastisk. Orlas comeback 63-årige Orla Madsen, nyligt pensi- oneret tjenestemand fra Århus, har kørt RR i snart 40 år, og er nu rutebil- chauffør to dage om ugen. Han har adskillige deltagelser i politi-VM RR i 80’erne og 90’erne bag sig, så han er et kendt ansigt med stor erfaring. Orla Madsens racere er pt. to Honda CBR 600, en 96’er og en 87’er, sidst- nævnte deltager han med i klassen 7CF2, hvor han har flere topplacerin- ger bag sig, senest DM 1’er i 2018. Derudover har han en Yamaha TZ 250 J paralleltwin 2-takter, som minder lidt om den 250 cc Yamaha, han begyndte sin racer-karriere på i 1981. I år har sygdom og et alvorligt styrt kostet på den samlede placering. I Classic Race Århus resulterede et styrt i to brud på bækkenet og en to- talt smadret racer. Otte ugers pause var hård kost for Orla, som ellers lige var kommet sig nogenlunde over et kræftbehandlingsforløb. Med en glad og positiv telefon-stemme fortæller han, at modgangen til trods, fik han kørt en tredjeplads i hus på Djursland i august. -Godt man er i god form, siger han og understreger, at han har så meget glæde af samværet og sporten, at han fortsætter i samme klasse i 2020: -Jeg vil da mindst have mit 40 års race-jubilæum med, siger han. Også Orla kunne tænke sig løbsafvik- ling uden afhængighed af biler, måske afvikling sammen med moderne RR-racere kunne være en løsning. -Når vi er flest, kommer ca. 80 kørere, men ofte kommer kun 50-60 Classic kørere, slutter Orla. Prangs superbike René Prang, i år fyldt 50, tog telefo- nen på en travl tur til hovedstaden. Han har deltaget i flere superbike mesterskaber på både nationalt og nordisk plan samt et VM i superbike. De seneste år har han lavet adskillige topplaceringer og vundet DM i 2017 på den ikoniske Ducati 916. Nyt arbejde tidligere på året og manglen- de motivation til sidste løb kostede måske et nyt DM i år. René skal helt sikkert køre race næste år, melder han. Igen på samme 916, men måske på en opdateret model, som står hos sponsor Vagn Jensen. Om de få danske kørere i nordisk Clas- sic RR mener René, at især de højere transportudgifter holder mange tilba- ge. Han kan selv køre langt billigere til f.eks. Oschersleben i Tyskland eller Assen i Holland, hvor der afholdes virkelig gode stævner.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjEzNTY=