Nr. 6 - 2020

29 speedway / mb KENNETH KRUSE HANSEN Født: Herlev, 19. oktober 1987, 33 år Klubber: Holsted og Slangerup Bor: Terslev udenfor Herslev Civilstand: Gift med engelske Joanne og børnene Anankin 4 og Enzo på 2 år Livret: Frikadeller, brun sovs og kartofler Yndlingsfilm: Days of Thunder Hobby: Cykler mountainbike og speedway Drøm: Få en bondegård og vinde VM på langbane Yndlingskører: Tony Richardsson Favoritbane: Ingen. Jeg kan køre overalt Hadebane: Ingen. Jeg kan køre overalt Mekaniker: Morten Qvistgaard, Jonas Carlsen og Kristian “Krede” Andersen Tuner: Brian Karger og Tyskland er 10-15.000 tilskuere. Så det er absolut noget, der fortsat fascinerer mange. Men pengene var bedre før. MB: Skal du også køre alminde- lig speedway i 2021? KKH: Ja, jeg kører liga for Holsted og 1. division i Slangerup. Polen og Sverige skærer jeg væk, da jeg gerne vil have lidt mindre travlt og få lidt mere ro på. Også, så der er tid til vores to sønner. MB: Har du et råd til unge, der gerne vil op i verdenseliten? KKH: Ja, de skal have tålmodighed og indse, at Rom ikke blev bygget på én dag. Det gør store byer og speed- waykarrierer nemlig ikke. Få også en uddannelse og lad være med at sætte alt på et bræt. Og så skal man ellers “bare” være seriøs og vedholdende, så skal det nok komme. Se på en som Jason Doyle, der slår igennem som 30-årig. Man kan sagtens toppe sent i speedway, fordi erfaringen er så vigtig. MB: Savner du noget fra DMU som kører? KKH: Ja, meget kan blive bedre, selv- om jeg ved, økonomien er begrænset. Jeg synes generelt, vi sælger sporten for dårligt. Tag fx ligaen, som er et glimrende TV-produkt, men sælges for billigt til TV og kun har én sponsor. Der skal vi se til Polen og den enorme professionalisme, de agerer med. Jeg mener også, DMU burde være tættere på kørerne, rådgive os mere og give os en større følelse af, at de har vores ryg. MB: Hvad med rygterne om langbaneløb på Charlotten- lund Travbane? KKH: Der har været forhandlinger, men de strandede pga. corona. Bjæ- verskov og Aalborg Travbane er også i spil, fordi de jo kan se, hvor mange tilskuere, det kan tiltrække. Forhå- bentlig kan et mere normalt 2021 få planerne i gang igen. Jeg ville elske at fyre den af til et langbane GP på dansk grund foran 12.000 tilskuere. MB: Hvad med motorfronten? Har du droppet GTR? KKH: Både og. Jeg havde et virkelig dårligt langbane-EM i Tayac i Frankrig. Vi havde ikke fået testet nok og selvom Marcel Gerhard (tidl. verdensmester på langbane og mo- torkonstruktør, red.) var med, gik det slet ikke. Jeg fik en kæmpe røvfuld i Frankrig og kunne først kende mig selv, da jeg skiftede til min GM og blev nr. to i C-finalen. Jeg har stadig GTR-motorer, men hælder mest til mine GM’ere fra Brian Karger, hvad angår 2021.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjEzNTY=