Nr. 3 - Juni 2020

17 motocross / mb Hovedgaden 53, Snejbjerg, Herning Tlf. 97 16 13 06 - 20 65 62 43 SUZUKI - YAMAHA - KAWASAKI - HONDA Import af nye og nyere cross maskiner VI REPARERER ALLE CROSS MÆRKER Suzuki - Yamaha - Kawasaki - Honda Crossmaskiner • Nye 2020 klar til levering • Billig tilbud på Suzuki RMZ 250 og Kawasaki KZ 65 • Stort brugtlager til billige priser • Stor rabat på nye maskiner Financiering, reparationer & cylinderservice til alle mx modeller Se også på Gul og Gratis under bj mc ”Mageskiftet med Odense kommu- ne om den gamle Højbjergbane og Kærby Mose har ikke kostet os noget, så her er ingen dyre lån at skulle forrente,” siger Lars-Bo Rasmussen. Selve anlæggets opbygning samt FMS’s del af bygningerne er for en stor del udført af frivillige. Mens det tunge jordarbejde og andre store projekter er udført entreprenørmæs- sigt af Motorsport Center Fyn, der vil bruge anlægget til kommercielle formål, bl.a. go-kartudlejning. Også på medlemssiden går det over- raskende godt i FMS: ”Da Fyn har manglet MX-faciliteter i mange år grundet Højbjergs nedluk- ning, oplever vi faktisk en kometagtig medlemstilgang, så vi nu er ca. 220 og stadig stigende,” siger Lars-Bo Rasmussen. Noget tilsvarende oplever Asfalt- sport Fyn, dog ikke med så mange medlemmer, oplyser John Klint fra ASF. ASF står for asfaltanlægget på Motorsport Center Fyn. I den spæde og lidt stille opstart af det nye anlæg lykkedes det at få styr på både støj og at overholde de af myndighederne udstukne retnings- linjer vedrørende corona. Politiet var uanmeldt forbi, og da de så styringen af ryttergården med otte meter mellem kassevogne, hegn omkring hele anlægget og en portvagt (ofte Lars-Bo selv), forlod ordensmagten anlægget igen. Vagten afviste alle biler med mere end to personer i. Vagter holdt desuden styr på, at der max var 10 kørere på banen ad gangen. Et system med forhåndstilmelding og dermed ingen ophobning ved porten har nok medvirket til politiets god- kendelse. Et sådant system overvejer klubben nu stærkt at benytte i fremti- den, da man kan styre både kantine- og klubdrift langt bedre, når man har styr på antallet af kørere. Overordnet set er FMS altså ikke kommet helt så skidt fra corona’ens ellers negative indflydelse.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjEzNTY=