Nr. 3 - Juni 2020

25 road racing / mb Andersson (navnkundig RR-kører og restauratør af klassiske racere) skulle tilbyde Hans at købe en Yamaha TZ 250. Det blev senere til flere racere, en TZ 350 og en ca. 50 år gammel Suzuki T20 250 cc. Den har hjulpet Hans til at komme øverst på podiet til DM, NM og FIM cup i 2018 og NM i 2019. Jo såmænd, er baggrunden i orden. Men hvad med det aflyste stævnes videre skæbne? Selv er Hans ikke i tvivl. Det skal køres i 2021. I disse tider kan man jo ikke garantere noget som helst, men der er mere end varm luft og egen interesse bag planerne. Fonden Ring Djursland Motorsport har meldt positivt ud, selvom den har mistet nogle penge. Det har AMK og de fleste øvrige interessenter også, samt ikke mindst de mange kørere, der have meldt sig til inden aflysnin- gen. Feltet består ikke bare af mindre kendte kørere fra de nordiske lande. Her kommer tidligere topkørere fra mindst 10 lande. Danmark har da også gennem en længere årrække vist sig som god arrangør af fine classic-stævner, ligesom vi også har været med i toppen af EM og NM løbene på kørersiden. En endelig dato er endnu ikke sat for EM-stævnet i 2021, men det bliver i givet fald forår med sidste weekend i april som tidligste mulighed. Ellers i maj. Flere ting, ude af Hans’ og de øvrige arrangørers hænder spiller ind: Et EM stævne i hollandske Hengelo i maj er første hurdle. Dette stævne vil dog ikke blive kalendersat, før årets

RkJQdWJsaXNoZXIy NjEzNTY=