Nr. 4 - Sep 2018

21 road racing / mb Jakob Fälling Lars Henriksen Den er alt det, mini roadracing har manglet. En motorcykel, som har fart, power og en størrelse, der er til at tale med. Vigtigst af alt for danskerne kan den køre på gokartbaner. Den nye Ohvale-klasse – som der kører mellem 20 og 30 af herhjemme – ser ud til at løse mange problemer. -Maskinen er lidt dyrere, men det ko- ster meget mindre at køre end f.eks. trackday på stor bane, fordi de kan køre på gokartbaner. Det er meget OHVALE ER FREMTIDEN Ny klasse er det perfekte springbræt for de unge kørere. Fire af dem var til EM i Italien lettere, siger Lars Henriksen, der er ny formand i Road Racing Klub Viking. Klubben har investeret i en 110 Auto- matic man, som nye interesserede kan komme og prøve. God overgang Lars Henriksen betegner Ohvalen som en perfekt overgang mellem de små og langsommere maskiner og de store, dyre banemotorcykler. Både for voksne trackday-kørere, som vil dyrke sporten lidt mere seriøst, og for de unge, der vokser ud af de mindste rækker. FIM har peget på, at Ohvalen skal bane vejen internationalt i RR Mini. -Før havde vi Honda NSF. Som begynder kan komme billigt i gang med en Honda NSF, og den er stadig konkurrencedygtig internationalt. Desværre ser vi bare mange af de eksisterende NSF’er blive bygget om og tunet, hvilket gør dem uegnede til konkurrencer ift. reglementet. Ud og prøve Fire unge danske roadracing-talenter kørte EM i Italien i den nye klasse først i august. 11-årige Ty Henriksen og 14-årige Lucas Sørensen har deltaget i DM på de nye maskiner og skulle nu ned for at prøve kræfter internationalt. 19-årige Lukas Falk Olsen og Simon Jespersen, 17 år, blev inviteret til at deltage af producenten. Ty Henriksen stævner ud af danskernes pit. Hans far, Lars Henriksen, samt 19-årige Lukas Falk Olsen og Simon Jespersen ser til. De to sidstnævnte blev inviteret med til EM-stævnet af producenten.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjEzNTY=