Nr. 4 - Sep 2018

25 road racing / mb MB: Hvordan går det med at indfri målet og hvordan ser resten af 2018 ud for dig? AS: Det går lidt blandet med det. Jeg har 2 top 10 placeringer hjemme, men jeg har virkelig haft mange tekniske problemer gennem den første del af sæsonen. I øjeblikket tester jeg den nye Ducati V4 S, standardversionen, som er ta- get direkte ud af kassen. V4’eren skal køres på en helt anden måde grundet den anderledes motor og helt ander- ledes stel. Efter en sommerpause fra EM kører jeg serien igen d. 14-16 sep- tember på Portimao banen i Portugal. Derudover kommer Schacht Racing til at deltage ved det kommende DM i superbike på Jyllandsringen, hvor jeg skal kører på den nye Ducati V4. Det vil blive meget interessant at se om en total standard cykel kan hamle op med de tunede superbike-cykler. Ydermere skal vi deltage i svensk mesterskab på Anderstorp på min nuværende Ducati Panigale R V2… for at opretholde tempo på den. MB: Hvad er dine overordnede mål for de næste to sæsoner? AS: Målene er lidt svære at sætte, da jeg og mit team på nuværende tidspunkt ikke ved, hvad jeg skal køre næste år. Der er forskellige rygter om, hvordan World Superbike-klassen kommer til at se ud fra næste år, så lige nu ved jeg ikke, hvad jeg skal køre. Målet er dog klart, at jeg skal køre internationalt og udvikle mig ved hvert eneste løb. Min drøm er stadig at blive verdensmester en dag. Det gør man kun ved hårdt arbejde. MB: Hvad gør DMU Road Racing godt for deres kørere? Har du et råd til at tiltrække nye kørere? AS: Der var en del fokus på at have en elite trup i starten af sæsonen. Desværre blev det aldrig rigtigt til noget. Dennis Woulund har, gennem sin virksomhed Puls Koncept og DMU, hjulpet mig rigtigt meget til et stort vægttab, som var uundgåeligt efter to års pause med øl og masser af usund mad. Derfor skal der lyde en stor tak herfra! For at kunne tiltrække nye kørere ville jeg mene, at man skal være så synlig som overhovedet muligt. Dette vil både tiltrække kørere, men også flere sponsorer, som kan være behjælpelige. Derudover syntes jeg at den nye Ohvale-klasse er et megafedt tiltag, som vil blive meget succesfuldt i fremtiden. Forhåbentlig vil det få gang i nye stjerneskud, som sidder derude og gerne vil køre på motorcykel. Læs mere om Ohvale-klassen på side 21-22.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjEzNTY=