Nr. 4 - SEPT. 2019

25 motocross / mb Lars-Bo Rasmussen Kenneth Kaalund og Lars-Bo Rasmussen Fyens Motor Sport modtager i 1993 et brev, som ingen klub ønsker at få. Det er en melding fra myndighederne om, at klubben ikke længere må benytte sit anlæg, Højbjergbanen. Selvom udmeldingen er klar, kan der stadig køres på banen, da kommunen ikke kan finde et alternativ til klub- ben. Men køretiden bliver mindre og mindre, og til sidst bliver banen kun brugt få gange om året. KAMPEN FOR KÆRBY MOSE Kærby Mose-banen på Fyn er delvist åbnet, selvom den ikke er helt færdig. Status over 25 års forarbejde Man foreslår mange løsninger de føl- gende år dog uden held. Men i 2011 modtager kommunen et opkald fra Fyens Motor Sport med et ønske om at bygge et splinternyt motorsports- center på et stykke jord i Kærby Mose, som kommunen ejer. Klubben foreslår til et møde at bytte grunden ved Højbjergbanen til jorden i Kærby Mose, hvorefter de selv vil bygge et nyt anlæg – og det skal ikke koste kommunen en krone. Forslaget bliver mødt med skæve smil og skepsis fra kommunen. Men piben får hurtigt en anden lyd med erken- delsen af, at klubben har forberedt en realistisk projektplan uden løse ender. Planen for det nye anlæg bliver også fremlagt for klubbens medlemmer, der efter to møder og en generalfor- samling giver grønt lys til bestyrelsen om at fortsætte projektet med Steen Fredsøe som projektleder. Bestyrelsen fortæller også på forsamlingen, at det nye anlæg aldrig kan blive til noget uden de frivilliges hjælp, og at alle i klubben er nødt til at give en hånd med. Dertil kan alle fremmødte kun rejse sig op med et Formand Lars-Bo Rasmussen klar til en prøvetur for at teste motocrossbanens nuværende forløb.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjEzNTY=