Nr. 4 - SEPT. 2019

33 road racing / mb i hegnet mange meter borte på det gamle og ligeledes vindblæste anlæg. Men heldigvis artede vejret sig lidt op ad dagen med aftagende blæst og ikke yderligere regn. Lavt deltagertal Desværre var der kun 17 tilmeldte til søndagens løb. Nogle klasser blev slået sammen efter alder og kører-er- faring, så der kørtes pas til tre løb. Det betød mere køretid samt at man kunne blive færdige, så nordjyderne kunne være hjemme i rimelig tid. Official-erfaring er godt at have! Her havde jeg klart forkert beklædning på. Bare fødder i sandaler er ikke godt til et baneområde, overgroet med meterhøje tidsler…av av!! Det nye anlægs cafeteria og toilet- forhold var rigtig fine, og i ryttergår- den var der også gode forhold med mulighed for el-tilslutning. Kun få styrt og afkørsler blev det til på dagen, og vist kun med skade på ære og materiel. En enkelt måtte under træningen indkassere en skideballe fra Arne Christiansen. Køreren styrtede og brugte mere tid på at forsøge at starte sin skadede racer end at søge til sikkert område. Arne Christiansen, der har mange års erfaring fra dommer- og stævnele- der-opgaver, kom egentlig tilfældigt forbi. Han blev også indrulleret i det sparsomme officials-korps. Spændende løb Løbene blev faktisk ganske spænden- de trods det ret lille antal. Da flere kørere var ret godt matchede mht. evner og materiel, blev det til løbslan- ge og tætte dueller i alle tre løb. I den mindste klasse dog kun blandt de to forreste, men ikke desto mindre blev der givet godt med gas. At DM-serien i mini-klasserne mangler både kørere og officials er ikke noget nyt. Det har desværre foregået over flere sæsoner. Men sådan lidt udefra set er der potentiale til at få mange flere deltagere til stævnerne. Når man jævnligt besøger Ishøj-banen, ser man ofte et pænt antal kørere i alle aldre til træning. En forælder oplyste, at også de jyske træningssteder har rimeligt besøg til de ugentlige træninger. Ganske mange deltager også i stæv- ner, promoveret af private arrangører, ofte på de samme baner, som DMU benytter. Der står også mange halv- og helgamle mini-racere rundt omkring i garager. Disse kan sagtens stadig bruges, hvis der ellers er vilje til at imødekomme nogle klasse-ind- delinger for dem. Entusiasmen blandt RRKV’s ret nye bestyrelse fejler ikke noget. Heller ikke blandt mange kørere og forældre mangler viljen til at bruge tid og penge på mini-RR. To dage efter ovennævnte DM kørte jeg forbi Ishøj, hvor flere kørere skulle til EM på Assen i Holland efter træningen. Fornyet entusiasme er vigtig, men også gammel erfaring kan være med til at styrke, hvis man kan finde sammen. Lotte Tirsgaard og nærmest hele Tirsgaard-klanen har formået at få den ellers hedengangne RRHerning op at stå igen. Og her taler vi om både administrativ erfaring, men også kørererfaring på rigtigt højt plan. De kommende stævner i Thy sidst i august samt måske især sidste DM-mini i svenske Kristiansstad midt i september kan trække mange deltagere. RRKV har hørt tale om 40-50 svenskere. Super. Måske kan vi igen trække nogle svenske kørere til Danmark for deltagelse i DM-tur- neringen, som det var tilfældet for få år siden. Og ja, nogle gange fik vi tæv af dem. Men det blev vi jo ikke dårligere af!! 1. Tobias Pedersen på sin racer med sin far, sponsor og træner. 2. De unge talenter bla med Danny Raavad og Simon Jespersen. 3. Arne Christiansen og Lotte Tirsgaard var officials. 4. Intens kamp på banen. 3.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjEzNTY=