Til Motocross
Til forside

Malou Jakobsen delt 3’er i WMX

Foto: MXGP.com

De danske WMX-kørere var i weekenden i aktion ved årets anden VM-afdeling i Tyskland, og endnu en gang viste Malou Jakobsen flot kørsel.

I lørdagens heat måtte Jakobsen kæmpe sig frem fra en placering uden for top-10, men omgang for omgang hentede hun kørerne foran sig. Jakobsen endte med at krydse målstregen som nummer fem efter endnu en stærk præstation.

Søndag fortsatte danskeren jagten på endnu et topresultat. Endnu en gang fandt hun vej ind i top 10 og sluttede heatet som nummer 8.

Det rakte til en samlet syvendeplads for weekenden, hvilket sender Malou Jakobsen op på en delt tredjeplads i VM-stillingen.

Laura Raunkjær kæmpede sig til point i lørdagens heat efter en stærk comeback-kørsel fra en placering uden for top-20 og sluttede som nummer 18. Søndag blev en mere udfordrende affære, hvor hun ikke lykkedes med at tilføje yderligere point til regnskabet.

Barbara Aagaard var tæt på pointene i begge heat. Søndag var hun undervejs inde i top-20, men måtte til sidst nøjes med en placering lige uden for de pointgivende placeringer.

Anna Legaard kørte sine første VM-heat i karrieren og gennemførte begge løb. Selvom det ikke blev til point i denne omgang, gav debuten masser af erfaring på sportens højeste niveau.

Line Dam styrtede under træningen og måtte en tur på hospitalet. Line Dam skriver på sine sociale medier at hun heldigvis er sluppet uden alvorlige skader, men styret betød, at hendes VM-comeback sluttede, før det kom i gang.