MOTORBLADET APR.2013 - page 33

33
motorbladet
Annonce under MB-rubrikmarked, kontakt
rubrikmarked
Navervej 5
8382 Hinnerup
Tlf: 86 91 12 00
Se vores webshop på:
RACING PRO
Nekrolog
Mandag 7. januar 2013 mistede FMS et
mangeårigt og markant medlem, Kurt Theils
Poulsen. Kurt og jeg har kendt hinanden i ca.
64 år. Vi var nogle knægte i Skibhus-kvar-
teret i Odense, som dyrkede terrænkørsel
på hjemmebyggede cykler. Kurts cykel var
temmelig avanceret, idet den havde to gear,
som blev skiftet ved at dreje på håndtaget,
det smagte virkelig af MC. I flere år vidste vi
ikke, at han hed Kurt. Han blev altid omtalt
som ”ham med gearet på håndtaget.”
Vi stiftede klubber og afholdt løb, og senere
blev det til knallerter, indtil vi traf nogle dren-
ge fra Marslev, der kørte på hjemmelavede
motorcykler. Bent Post, Gunnar Tveskov og
nu afdøde Thorvald Øbro - alle tre senere
gode motocrosskørere - var nået et skridt
længere end os, og nu var vi ikke i tvivl om
vores fremtid. Flere gik i lære som mekani-
kere eller smed. Dog ikke Kurt, som valgte
tekstilbranchen med det for øje at overtage
sine forældres konfektionsfabrik.
Med 18 år på bagen var det tid for ind-
meldelse i FMS for at få licens (man skul-
le være 18 og have kørekort først). Hver
lørdag blev det til træning på den nu ned-
lagte Højbjergbane og til løb i ind- og ud-
land. Kurt blev en habil kører og har gen-
nem sin aktive periode kørt på flere mær-
ker, men bedst huskes tiden med Ariel HT.
For nogle år siden fik Kurt fat i sådan en
maskine, men da konditionen ikke var, hvad
den havde været, kom Kurt slemt til skade
ved at starte Arielen. Det gik ud over hans
hofte og lårben, og den skade kom han sig
aldrig rigtigt over. Arielen blev byttet til en
500cc Honda Clubman med selvstarter.
På denne cykel var Kurt i efteråret 2012 til
det klassiske Manx Grandprix på Isle of Man.
En tur, han havde glædet sig meget til. Jeg
er glad for, at vi fik den oplevelse sammen.
Kurt var i en periode formand for FMS og i
de senere år sammen med tre andre tidlige-
re formænd med i ”Højbjerggruppen,” som
hjælper klubben med en erstatning for Høj-
bjerg. Kurt var også medlem af Gnisten, en
lille sammenslutning af gamle FMSere. Her
formåede han at skabe en mere afslappet
stemning i den moderne stil. Også møderne
med andre oldtimere var en stor glæde for
Kurt.
Kurt, vi vil savne dig. Æret være dit minde.
Jørgen Iversen, Vissenbjerg.
Hos Audiovox fremstiller vi individuelle
kvalitetshøreværn til mc-folket
PAS PÅ DINE ØRER
... du skal jo bruge dem resten af dit liv
Ndr. Frihavnsgade 49, 2100 København Ø
Herlev Hovedgade 138E, 2730 Herlev
Tlf. 39 40 10 50 |
|
10 % til
medlemmer i DMU
Light-Racing
V. Alex Birkemose
Alt til micro & 80cc speedway - Forhanding af LR Stel til 80ccm
Renovering og opsætning af motorer/cykler 50,80 samt 500cc.
Forhandling af LFT Products, speedway CNC produkter.
Tlf: 21915053 - mail:alexrene@email.dk - web.light-racing.dk
Næsten alt til 50cc /80cc&500cc speedway og Crosscykler
Forhanding af Yamaha og Honda.Stort lager af reservedele til PW, 85cc
Renovering og opsætning af motorer/cykler 50,80 samt 500cc.
Honning af cylinder. Renovering af krumtap på eget værksted
Forhandling af LFT Products, speedway CNC produkter.
Har nu forretning i Langeskov
Tlf: +4521915053/62631344 ell.: Mail:kontakt@birkemosecm.dk
Check min hjemmeside:
Chip gør det
lettere
Danmarks Motor Union har i 2013
udviklet et elektronisk tilmeldings-
og registreringsprogram som værktøj
til klubberne. Ved hjælp af den chip,
unionens kørere i år har fået i deres
DMU-kørerlicens, vil registrering af kø-
rere fremover foregå hurtigere og nem-
mere. Kørerne skal blot gå forbi en
scanner og køre licenskortet henover.
Det bliver samtidig også nemmere at
oprette løb eller træninger for klubber-
ne via programmet,og dette kan efter-
følgende bruges som dokumentation
til kommunen.
EMC-programmet stilles gratis til rå-
dighed for klubberne via et link. Sel-
ve skanneren koster 850 kr. og kan
købes via DMUs sekretariat. Klubben
skal også bruge en computer samt
have internetadgang. Læs mere om
EMC-programmet på
.
dk under DMU Information.
1...,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32 34,35,36
Powered by FlippingBook