MOTORBLADET FEB. 2014 - page 16

16
motorbladet
Foto:R.Schedl,H.Mitterbauer,Gianatsis
Do not imitate the driving scenes,wear protective clothing and observe the applicable provisions of road traffic regulations!
The vehicles depictedmay differ in details from the seriesmodel and show special equipment at extra cost.
To celebrate the historic reunion of Husqvarna and Husaberg, for 2014 we present our first ever
350cc motocrosser.
The state of the art 350cc DOHC powerplant delivers 450-class power, whilst
benefitting from the lightweight feel of a 250 thanks to the nimble WP chassis. WP’s industry-leading
48mm closed cartridge forks andrear shock work in unison with Husqvarna’s new linkage system to deliver
a consistent and confidence-inspiring ride. An electric starter, Brembo brakes and hydraulic clutch make
controlling the FC 350 surprisingly simple. The classic Swedish colour scheme and white frame add classic
styling – reminiscent of the golden-era of the sport.
HUSQVARNA – Get one and continue the tradition
of victory!
victory:
a popular old
Husqvarna family tradition
HUSQVARNA FC 350
www.kiska.com
Se mere på:
Motorsporten hyldet
Tekst og foto: Mikkel Wendelboe #591
Onsdag d. 22/1 lagde Cirkusbygningen lokaler til Dansk Motorsport
Award, som det har været tradition de seneste par år. Motorbladet
var med.
På en råkold onsdag aften var folk og fæ i motorsporten valfar-
tet til midten af kongens København for at sætte pris på resultat
og talent i vores kredse. For at fejre. Og for at mindes. DMU var
stærkt repræsenteret, som den ene halvdel af den forbunds-duet
arrangementet er en del af, og der var flere priser at dele ud til de
flittige medlemmer. Motocross, road racing og speedway skulle alle
forsøge at fordele hæder og priser til 2013’s bedste resultater og
mest lysende talenter. Ikke en nem opgave for en succesfuld union.
Cirkusbygningen emmer af underholdning allerede når man glider
ind i forhallen, og det første der mødte publikum og de nominerede
til Dansk Motorsport Award var et kært minde om at DMU i år kan
fejre hundrede år. Klassiske motorcykler fra de spæde år, sendte
folk i det rette sindelag, inden portene til bygningens indre dirige-
rede dem videre.
Wallmans stod for underholdningen, priserne var linet op, og Jimmy
Bøjgaard og Heidi-Frederikke Rasmussen stod for at lede slagets
gang. Selvom sidstnævnte måtte slæbe på lidt ekstra vægt i ma-
ven. Motorsportens bedste var klar til at lade sig hylde – og klar til
at hylde hinanden. Der var en let stemning, munter småsnak og
plads til at klappe af alle. En efter en blev de kaldt til scenen for
at modtage statuetten, og salen istemte som det sig hør og bør.
Respektfuldt og anerkendende.
Men det var også en aften der var præget af sportens mørke sider.
Kasper Lynggaard – som vi tragisk mistede i Dortmund 10. januar
– vandt to ud af de tre priser han var nomineret til, og det betød at
lillebror Rasmus Lynggaard gik på scenen og modtog statuetterne.
Rasmus valgte at sige et par få velvalgte ord om sin bror, og hele
salen bøjede hovederne i respekt for storheden i øjeblikket. Kasper
var med os i ånden.
12 kategorier skulle løbes igennem i løbet af showet, og en god
halvdel af dem drejede sig om DMUs udøvere. Desuden var det
1...,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,...36
Powered by FlippingBook