Background Image
Previous Page  21 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 21 / 44 Next Page
Page Background

21

offtrack

/ motorbladet

Bændlet var slidt , ufuldstændigt og for-

skelligt også i samme sektion, pilene sad

fra 10 til 100 cm i højden eller lå vandret

på jorden. Heldigvis var 80% af sporet

opad, og det var godt for mig. Mine

bremser er ikke for gode, til gengæld har

jeg masser af maskinkraft.

Havde det været hjemme, var vi kørt igen

uden at gennemføre. Men hvad, vi måtte

klø på og få det bedste ud af det: Der

var 20 sektioner, der skulle gennemkø-

res to gange på dag 1.

REGN AF STRAFPOINT

Alene på 1. dag havde jeg mindst 30

strafpoint pga. fejlkørsel - og yderligere

mange pga. mig. Da en stor del af

trialkørsel foregår mellem ørerne, begår

jeg mange fejl, hvis jeg er træt, arrig

eller på anden måde ude af mental

balance. Jeg var blevet advaret om finsk

sektionsbygning, så jeg havde skruet

forventningerne så langt ned jeg kunne,

og det lykkedes faktisk at klare det

næsten uden at blive ophidset.

Vi kørte med Lars på 76 og Hannu på

68, og de begik ikke ret mange fejl, men

som jeg sagde til Lars: jeg har stadig 18

år at træne i for at nå dit niveau. Det er

en lille let og fin Honda, han kører på.

Men det ses, at han blev Finsk mester i

1960 og har trænet siden.

Vi smadrede ikke cyklerne eller os selv,

vores myggespray virkede, og dag 1 var

overstået. Så vi besluttede at tage dag

2 med.

Dag 2 startede som dag 1 med ny

gruppeindeling og 20 nye sektioner af

samme kvalitet som dagen før. Vi fik ny

gruppeleder, som kørte meget stærkt

på transportruten, der var sjovere end

dagen før.

Vi klarede 1. gennemkørsel i samme

stil som dagen før, altså som dem med

absolut flest straffepoint. Så var der

middagspause, Leif smed sig på jorden

og forsvandt ind i en anden virkelighed

ved hjælp af noget musik. Senere fortal-

te han, at det var meget tæt på, at han

ikke var startet på 2. omgang,

Jeg gjorde som jeg plejer: spiste til jeg

blev træt i armene, kontrollerede mc’en

og så var jeg klar igen.

2. omgang gav intet nyt, bortset fra atvi

nu kendte transportruten lidt bedre. Jeg

gjorde, hvad jeg kunne for at nyde både

transport og sektioner, og det var da

også kun ganske få gange, jeg var ved

at koge over. Man bliver nok lidt mere

ligeglad på sidste omgang, når man ved

hvor mange fejl, man har begået og hvor

umuligt det er at rette op på.

Så var det slut. Den ene gruppeleder

regnede lidt på det og hængte et stykke

A3-papir op. Vi fik et deltagerbevis og

opdagede, at det var den finske måde

at afslutte to dages trial på. De lokale

forsvandt og vi hilste af.

Nu er det kommet lidt på afstand, det

var nu ikke helt dumt alligevel. Min kone

Inge var på Cypern på badeferie imens;

det havde nok været lige så svært for

mig. Så pas på derovre, jeg kommer

igen, der er bare det at classic trial køres

også i Belgien, Holland og Isle of Man.

Min start på classic trial var et gammelt

vrag, som jeg satte i stand, fortæller Kjeld

Gerken

Leif på vej op ad bakke et sted, hvor

afmærkningen er nogenlunde i orden.