DIF tiltag: Landsdækkende markedsføring af aktiviteter
Nu kan jeres klub indgå i DIF’s landsdækkende markedsføring af dansk idræt.
I uge 41 (11. – 17. oktober) afholdes Motionsugen i samarbejde med bl.a. DGI, Dansk Skoleidræt og DR. Som klub kan I blive del af Motionsugen ved at oprette jeres egne begivenheder i ugen.
Registreringen af arrangementer er åben på www.danmarksmotionsuge.dk. Lige nu er der kun åbent for indtastning af aktiviteter for arrangører, men senere vil hjemmesiden blive åbnet for alle, så danskerne kan se og tilmelde sig de registrerede aktiviteter.
Hjemmesiden giver altså en rigtig god mulighed for at synliggøre jer og jeres aktiviteter i uge 41 – og på den måde inspirere en masse danskere til at prøve kræfter med jeres sport.
Guide til oprettelse af arrangement
Det er meget enkelt at oprette sit arrangement. Man skal blot oprette en bruger, validere sin bruger via modtaget mail, logge ind og begynder at oprette arrangementer.
Selve forsiden på hjemmesiden er endnu ikke helt klar, så det er ikke muligt at ”se” sit arrangement, når det er oprettet. Det bliver først muligt på et senere tidspunkt.
Ca. den 20. september vil hjemmesiden være helt færdig, og herefter påbegyndes en bred markedsføring på tværs af de deltagende organisationer i partnerskabet.
Hvordan foregår det?
Alle begivenheder samles under Danmarks Motionsuges hjemmeside www.danmarksmotionsuge.dk. Her kan man som arrangør oprette sin begivenhed, som danskerne kan finde og tilmelde sig.
Før oprettelse af aktiviteter kan man med fordel:
- Finde en god og passende titel til begivenheden.
- Lave en kort og præcis beskrivelse af begivenheden.
- Have et foto, der illustrerer eventet, klar – og evt. jeres forenings- eller klublogo.
- Have et link til der, hvor I organiserer og administrerer begivenheden – fx foreningshjemmeside, Facebookevent eller lignende.
- Link til selve oprettelsen af et arrangement:
- Hent en guide til det gode åbent hus-arrangement tilpasset Danmarks Motionsuge plusskabeloner til plakater og flyers HER
Kommunikation og omtale
Udover en lang række tv-indslag med fokus på bevægelse og Danmarks Motionsuge på DR’s platforme, aktiveres både tværgående markedsførings- og SoMe-indsatser på tværs af DR, Dansk Firmaidrætsforbund, Dansk Skoleidræt, DIF, DGI og ISCA’s platforme.
Samlet bliver det en dedikeret kommunikationsindsats for at sikre kendskabet i befolkningen og en bred dækning af begivenheder i løbet af ugen.
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte DIF-konsulent i Team Bredde og Motion, Martin Bro, på mbro@dif.dk, hvis du har spørgsmål.