Transponder

Elektroniske transpondere benyttes under DMU’s konkurrencer i Road Racing og SuperMoto til tidtagning, og som løbsdeltager skal der være monteret en transponder på din maskine.

DMU fører transpondere med en 1-års aktiveringsperiode til 920,00 kr. Leveringstid ca. 14 hverdage. Du kan købe din transponder i DMU’s medlemssystem under fanebladet Transponderbestilling. Ellers kan en transponder købes/bestilles via www.mylaps.com.

Transponderen er personlig, og efter køb skal man selv forny aktiveringsperioden hos udbyderen MYLAPS.

Ønsker man at forlænge transponderens aktiveringsperioden til 2 eller 5 år, skal man efter køb logge ind og forlænge perioden på sin MYLAPS-profil. Vejledning medfølger transponderen.

Log ind på MYLAPS hjemmeside her, hvor du også har adgang til dine resultater på Speedhive.

Den længere aktiveringsperiode kan også indstilles via aktiveringsprogrammet, der installeres på din egen computer og som kommunikerer med din Racekey.

Garanti

Garanti og forsikring hos MYLAPS dækker lige så længe, der er en gyldig aktiveringsperiode på transponderen.

Find svar på flere spørgsmål i oversigten nedenfor:

1. Ny transponder / aktivering

Ny transponder / aktivering

Efter køb og modtagelse af din transponder skal transponderen oplades OG AKTIVERES VIA ”MYLAPS CONNECT”, inden transponderen er klar til brug.

Læs hele den vedlagte brugsanvisning (inden du ringer til DMU) – deri findes svar på mange spørgsmål. Der forefindes en guide til opladning og aktivering (fra MyLaps) i æsken, som transponderen kommer i.

Hvis din X2 transponder ikke virker og/eller blinker rødt i toppen samt den midterste lysdiode lyser selvom den er fuldt opladt:

Brug DMU´s genaktiverings-guide i punktet nedenfor: Følges ved aktiveringen af transponderen fra ny (Husk at der ikke skal tilkøbes en aktiveringsperiode/abonnement på en ny transponder, da der altid medfølger minimum 1 års aktiveringsperiode fra ny).

2. Genaktiver din transponder

Genaktivering

Ved aktivering af din transponder vælges/købes en bestemt aktiveringsperiode (1-, 3- eller 5 år). Dernæst er det vigtigt, at du efter den valgte aktiveringsperiode husker, at genaktivere din transponder løbende. Du kan via din bruger på MyLaps Connect se antal aktive dage tilbage i transponder før aktiveringsperioden udløber. Overholdes denne frist ikke, da vil din tranponder stoppe dens virkning, når aktiveringsperioden udløber.

Hvis din X2 transponder ikke virker længere og blinker hurtigt rødt i toppen samt den midterste lysdiode lyser selvom den er fuldt opladt: Hent DMU-guide til genaktivering af transponder

3. Reklamation / reparation

Forsendelse (ved reklamation/reparation)

Forsendelse i henhold til reklamation af din købte transponder via DMU´s online licens- og transponderbestilling er inden for de første seks måneder efter modtagelse betalt af producenten. Derefter vil alt forsendelse frem og tilbage mellem forbruger, DMU og MyLaps (i Holland) betales af forbrugeren selv. Medmindre forbrugeren kan bevise reklamationen skyldes en produktionsfejl, da kan forbrugeren benytte sig af den toårig reklamationsret (producenten betaler dermed fragt).

Forsendelsesblanket / reparationspapirer

Kontakt Kristian Lang ved ødelagt transponder for at få hjælp til at udfylde reparationspapirer samt indsende din ødelagte transponder:

E-mail: kristian_lang@mail.dk
Tlf. 40 27 83 13

4. Videresalg af din transponder

Videresalg af din transponder

Du SKAL aflyse din transponder og dit navn deri via MyLaps Connect eller Flex Manager før salg og udlevering til ny ejer.

5. Inden du bruger din transponder

Inden du bruger din transponder

Du skal være sikker på, at du er registeret med de rigtige oplysninger i DMU’s løbskalender under dine tilmeldte løb. Ellers kan der opstå problemer med at registrere din tid under løbet med din transponder.

Når du logger ind i løbskalenderen og tilmelder dig et løb, skal du angive det rigtige kørernummer, maskinmærke, transpondernummer i forhold til den sportsgren og klasse, som du deltager i.

Rubrikkerne foroven under din løbstilmelding overfører dine oplysninger fra DMU’s medlemssystem. Er der fejl i oplysningerne, skal du logge ind i medlemssystemet og rette dem der, før du tilmelder dig løbet.

Vær særlig opmærksom på om følgende af dine oplysninger er angivet korrekt:

  • Navn
  • Licensnummer
  • Transpondernummer
  • Klub
  • Maskinmærke

Har du problemer med at rette dine oplysninger eller yderligere spørgsmål vedrørende transpondere, kontakt venligst DMU på: dmu@dmusport.dk