Åbent Hus 2021

Corona-situationen gør det svært at planlægge et Åbent Hus-arrangement, og det vil sandsynligvis kræve flere overvejelser end normalt at kunne gennemføre.

Klubberne vil i 2021 fortsat have muligheden for at afholde Åbent Hus-arrangementer, hvis corona-restriktionerne tillader det, og man er velkommen til at kontakte Lukas Winther på lw@dmusport.dk, hvis man ønsker materialer og hjælp til markedsføringen.

Måske jeres klub helt vil nytænke Åbent Hus, som normalt byder på mange glade ansigter og prøvekørsler. Som klub kan man være begrænset af sin køretid, men det vil stadig være muligt løbende at invitere grupper af interesseret børn og voksne til en rundtur i klubben med en rigtig varm velkomst og for at hilse på bestyrelsen og nogle af jeres eksisterende medlemmer uden prøvekørsler eller andre på banen.

Fordelen her er, at I kan bede om tilmeldinger og planlægge hvornår og hvor mange personer fra klubben, der skal ud at hilse på de potentielle nye medlemmer. Det vigtigste er, at jeres gæster møder jer, får svar på deres spørgsmål og bliver sat ind i, hvad det vil sige at være med i klubben. Og så skader lidt kaffe og kage nok heller ikke, ligesom man kan have en lille udstilling af maskiner og udstyr.

Det kan også være, at nogle af jeres nuværende medlemmer har en maskine eller udstyr til salg til en god pris. De ville sagtens kunne deltage i velkomsten på dagen og give et spritnyt medlem mulighed for at komme godt i gang med noget grej.

Forsøg jer også digitalt

En anden mulighed er også at satse på et ”digitalt Åbent Hus” for at give potentielle medlemmer et indtryk af jeres klub.

Man kan eksempelvis gribe fat i sin telefon og optage sig selv, mens man går rundt i klubhuset og fortæller om klubben. Ligeledes ville man kunne gå rundt udenfor og filme, mens man fortæller om banen og møder flere medlemmer eller bestyrelsesfolk på vejen, som fortæller om det gode ved sporten og fællesskabet i jeres klub.

Det kan godt være grænseoverskridende selv at ”stå foran kameraet”, men det øger oplevelsen og kvaliteten af jeres video, hvis der er en frontperson – som enten kan blive fulgt at kameraet eller selv holder kameraet.

Den nye præsentationsvideo af jeres klub kan I nu lægge op flere steder som Youtube og Facebook, men sørg gerne for, at den kan findes på klubbens hjemmeside også, da de fleste udefrakommende nok vil søge info om klubben her først.

I kan også gøre videoen tilgængelig lokalt i jeres by ved at benytte en QR-kode, der linker videre til jeres video. Det kunne f.eks. være på en flyer på en opslagstavle, hvor I inviterer til Åbent Hus. I kan benytte flowcode.com, som er meget nem at bruge – prøv at scanne QR-koden her.

Glem ikke at holde kontakten

Efter et Åbent Hus eller andre lejligheder, hvor man har snakket med potentielle nye medlemmer, er det en rigtig god ide at holde kontakten til dem. Dette kan f.eks. gøres ved hjælp af nyhedsbreve eller opfølgende mails fra formanden. Husk derfor at spørge, om I må få deres mailadresser, så I løbende kan skrive om klubbens aktiviteter og andre arrangementer for begyndere eller interesseret i jeres sport, der kan lokke dem tilbage i klubben igen eller blive medlem.